email marketing

Zašto email marketing?

Postoji na desetine razloga zašto i dalje treba forsirati ovaj kanal marketinga bez obzira što je neopravdano zapostavljen u naletu socijalnih mreža i raznovrsnih Google kampanja.

Kvantitet

Postoji oko 4 milijarde email naloga, otprilike tri puta više nego članova Facebooka sa velikom tedencijom rasta. Preko 95% korisnika interneta poseduje email adresu, a njih 90% proverava svoju inbox na dnevnom nivou.

Prodornost

Svega 20% poslatih emailova ne stigne do inboxa (završi u spamu ili budu blokirani) dok se oko 40% otvori i bar letimično pročita.
Sa druge strane u poslenje vreme na Facebook-u se drastično smanjuje „reach“ (broj jedinstvenih korisnika koji su videli objavu) vaših postova. Trenutno u proseku samo 10% fanova vidi vašu objavu na fejsu, a tedencija je da će se taj broj vremenom još smanjivati.

Vrednost Newsletter pretplatnika

Svako ko se predplati na vaš newsletter vredi barem 10x više nego jedan fan na fejsu i to vredi više u finansijskom smislu i u smislu povezanosti i interakcije sa vašim brendom. Prost razlog ovome je što se ljudi daleko teže odlučuju da vam daju njihovu email adresu nego da vam lajkuje stranu ili vas zaprati na tviteru. Onaj ko vam ostavi email adresu zaista je zainteresovan za vaš proizvod ili uslugu.

Promocije

70% korisnika preferira da posebne akcije i popuste dobija preko mail-a dok samo 5% njih očekuje da takve ponude dobija preko Facebook-a dok na primer preko linkedIn-a niko ne očekuje takve poruke. Ovo je donekle i normalno jer ljudi prirodno na Facebook idu da se zabave a ne da jure promocije i akcije.

Mobilnost

66% svih otvorenih gmail mailova je otovreno preko mobilnih aparata. Upravo su mobilni uređaji ti koji će vratiti email marketing na velika vrata. Zahvaljujući mobilnim telefonima mi smo stalno online i proveravamo mailove čim stignu. Pre samo par godina su se mailovi primarno proveravali na desktop računarima i kad prođe ceo dan da ne proverimo mail obično bi naš inbox bio prepun i zbog te količine nepročitnanih mailova oni manje bitni su bili ignorisani. Sada kad mailove proveravamo instant, mnogo manje mailova zapravo završi nepročitano.

Zašto email marketing?
5 (100%) 3